העובש והנזילות שקבלנים מנסים להעלים מעיניכם

שאלתם את עצמכם מדוע לפעמים יש מבנים שנראים חדשים ומתקדמים מאד אבל בכל זאת יש להם ריח מחניק? ריח של עובש שלא ניראה לעין שגם מטהר אוויר אוטומטי כל 10 מטר לא עוזר.

מי מסתיר? באמת?

אני לא הולך לספר לכם מה שמו של הקבלן ולא באיזה מקום מדובר, אני פשוט הולך לספר לכם על קפיצת מדרגה מוגזמת ב"חפיפניקיות" בענף הבניה והשיפוצים.

כמו שוודאי אתם יודעים, אנו מתעסקים בבדק בית, איתור נזילות, איתור ליקויי בניה, ביקורת מבנים ובגדול באבחון כל מפגע שקשור לתחום הבניה והעבודות עפר. לרוב, השירות שאנו נותנים הוא ל"מזמין העבודה" זאת אומרת, זה שמשלם לקבלני הבניה והשיפוץ את הכסף, לכן כפועל יוצא אנו בניגוד אינטרסים למול הקבלן שכן אנו בעצם בודקים האם הקבלן סיים את העבודה, האם איכות העבודה שלו מספקת והאם הוא מנסה להסתיר משהו.

להגיד בכנות, כן, לרוב אנחנו מוצאים משהו שהקבלן הסתיר והאמת די התרגלנו אבל הפעם רציתי לספר לכם על משהו יוצא דופן.

דוגמא להסתרת ליקויים

מדובר על קבלן ששיפץ במרכז הארץ מלון, השיפוץ היה מעמיק שעלה למזמין העבודה יותר שלושה מליון שקלים, הקבלן ממש קילף את שלד המלון לחלוטין (יכול להיות שאתם כבר מבינים על איזה מלון מדובר).

מזמין העבודה, הזמין אותנו לייעץ לו ולבצע ביקורת מבנה וזאת תוך כדי השיפוצים, בדיעבד, מדובר במעשה חכם.

עובש בדירה

כאשר הגענו 80% מהעבודה כבר בוצעה, עם זאת, ביצענו בדיקות מעמיקות כאשר הבחנו שבחלק משלד המבנה על גבי הבלוקים (כן מתחת לצבע), ישנו עובש ברמה נמוכה אך בצורה רחבה ובחלק מהמקרים אף קירות שלמים שכוסו כולם בעובש.

"שמע! זה יחזיק לפחות 3-4 שנים, וגם ככה הולכים לצבוע פה כל שנתיים, בכל מקרה אני שם 3 שכבות צבע וזה תמיד פותר את הבעיה". מילים מדויקות של הקבלן לאחר שהטחתי בו את שעשה.

תמימות או הסתרת ליקויים בכוונת תחילה?

הקבלן היה מודע לעובש ומשום שהפתרון היה באחריותו החליט שהוא צובע את המבנה בשכבות כפולות של צבע, "פתרון" כזה יביא שקט בדיוק עד שריח הצבע עצמו יעלם מהמלון ואחר מכן בית המלון לא יוכל להתמודד עם הריח המחניק. גם עם ישימו כל עשר מטר מטהר אוויר אוטומטי וגם אם ישאבו את השטיחים פעמיים ביום.

לידיעה, כאשר עובש מצוי בקירות הוא מתפתח ומתרחב שכן לחות קיימת גם אם ברמה הכי נמוכה, מדובר בעניין של זמן עד שריח העובש יחדור את שכבות הצבע.

הקבלן אף לא הבין שמדובר בבעיה וציין שתמיד נוהג כך, מיותר לציין שהנזק הצפוי ממעשיו במידה ולא היו מתגלים היו מסתכמים לא פחות ממיליון וחצי שקלים.

מה שמביא אותי לשורה התחתונה של הסיפור, קבלנים ואנשי מקצוע נוהגים "לחפף" בעבודתם תוך כדי ידיעה שהלקוחות שלהם לעולם לא יוכלו להטיל עליהם את האחריות, מדובר בקבלניי שיפוצים וקבלניי בניה כאחד.

כשאתם צריכים לקבל דירה, בית, משרד או אפילו גינה מקבלן, אתם לא חייבים להזמין בדק בית מקצועי, ממש לא, אתם סך הכל חייבים להיות מודעים לגישה ולמקצועיות הרווחת כיום בתחום הבניה והשיפוצים.

העובש והנזילות שקבלנים מנסים להעלים מעיניכם יצליח באמת "להעלם" אם לא תפעלו בזמן אמת למנוע ולבקר כל שלב בעבודת הקבלן.

נשמח אם תוכלו לשתף במידה ואהבתם.