האם בדק בית הכרחי כל כך?

מקבלן בעל קשיים כספיים ועד מתווך דירות שרוצה לעשות "קופה". מה שבטוח כולם רוצים לעגל פינות. ולכן בשורה התחתונה בדק בית הכרחי יותר מבעבר. ולא משנה מה סדר גודל ההשקעה שלכם בדירה שרכשתם, עליכם לעשות בדק בית ומומלץ לפני קבלת המפתח.

הידעתם? ב - 30% מהדירות יתגלו ליקויים של איטום

בדק בית הכרחי וזאת עובדה! – ליקויי בניה הם חלק בלתי נפרד מהתמודדותו של הקבלן. לקבלן יש קבלני משנה והאחרונים לעיתים מעסיקים אף הם קבלני משנה. אז על מי האחריות? מי נדרש להתמודד עם דוחות בדק הבית שחברת הבידוק מגישה?. ליקויים יש וזה בלתי נמנע. לא בגלל שהקבלן לא אחראי או בגלל שהוא בהכרח רשלן, אלה בגלל שכח העבודה בישראל לא מקצועי בהכרח ובמבנה העסקה של קבלני משנה אחריות הקבלן הינה שטח אפור לאלו שמבצעים בפועל את פעולת הבניה ו/או התיקון.

נזילות ורטיבות הם בין הליקויים הנפוצים ביותר, כך שגם בדירות הכי יוקרתיות לא ניתן יהיה להימנע ממים שחודרים אל הבית בחורף. זה תסכל כאשר קונים דירה יד 2 וזה עוד יותר מתסכל כאשר קונים בית חדש. אבל אם מגלים את הליקויים בזמן, לפני המעבר, אפשר להוריד את עלות התיקון מערך הדירה במקרים של עסקאות נדל"ן יד 2, או לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים במידה ומדובר בדירה חדשה

אחוז הנכסים בעלי ליקויים מהותיים אשר נבדקו על ידינו:

דירות חדשות 66%
דירות יד שניה 83%
בתי קרקע חדשים 54%
בתי קרקע יד שניה 91%
רשתות שיווק 38%
חנויות פרטיות 74%
מפעלים קטנים 82%
מפעלים גדולים 36%

למה יש ליקויים?

בניית בית זהו עסק מורכב, גם אם מדובר בבית חדש מ"הניילונים". הסיבה לכך היא שבתהליך זה  עורבים אנשי מקצוע רבים בצורה חופפת ועל כולם לעבוד יחד בסנכרון מושלם כדי שהתוצאה הסופית תהיה חפה מטעויות. בפועל זה לא קורה מסיבות רבות: החל בעובדים שלא עברו הכשרה או אינם מקצועיים בעבודתם ועד לקשיים כספיים של הקבלן שהובילו אותו לעגל פינות ולנסות להוזיל בעלויות.

בשורה התחתונה המשמעות עבורכם היא שלא משנה מה סדר גודל ההשקעה שלכם בדירה שרכשתם. בדק בית הכרחי ונדרש לפני שאתם מקבלים מפתח מהקבלן או רוכשים את הדירה וחותמים חוזה (במידה ומדובר בדירה יד 2) שכן במידה ולא תעשו כן, תאלצו את הקבלן ו/או המוכר להתמודד מול קבלני משנה ונותני שירות שמזמן קיבלו את הכסף ו/או עזבו את אתר העבודה.

בדק בית הכרחי במיוחד היום

אתם יודעים מה?!, הלוואי שלא יהיו לכם ליקויים

אבל למרבה הצער, רוב הסיכויים שיהיו. הסטטיסטיקה בתחום עגומה: במעל 90% מהדירות בישראל קיימים ליקויי בנייה. זהו באמת נושא מקומם וכדי להילחם בכך וליצור הרתעה עליכם להזמין בדק בית. ככל שביקורת מבנים מטעם אנשי מקצוע בתחום אשר "מדברים את השפה" תהיה יותר נפוצה, כך ניתן יהיה להימנע מעוגמת נפש ואף ממפגעים בטיחותיים ואסתטיים. לצד הזמנת בדיקה עליכם גם להכיר את הזכויות שלכם. רק שילוב בין שני עולמות אלו יוביל לעסקת נדל"ן חלומית ומוצלחת.

לסיכום, האם כדאי לעשות בדק בית? אכן כן, בדק בית הכרחי, נדרש ומחייב במידה ולא קיבלתם את הדירה בחינם.

נשמח אם תוכלו לשתף במידה ואהבתם.