בדק בית למחיר למשתכן

משפחות וזוגות צעירים רבים רכשו דירה דרך פרויקט מחיר למשתכן, דירות הנמכרות במחיר זול משמעותית מזה המוצע בשוק, אולם הן מגיעות עם תכנית בנייה קשיחה יחסית שאינה מאפשרת עריכת שינויים אישים במבנה הדירה ובחיסכון מובנה של הקבלן באיכות חומרי הגלם והעבודה. בדק בית למחיר למשתכן הינו הכרחי.

פרויקט מחיר למשתכן

למה בייחוד במקרה זה נדרש לבצע בדק בית למחיר למשכן? נסביר תחילה על הפרויקט ומטרתו: מחיר למשתכן הינה תכנית ממשלתית אשר נועדה לסייע לאזרחים בארץ לרכוש דירות במחיר מוזל מזה המוצע בשוק. התכנית מבוססת על מתן הנחה במחיר הקרקע לקבלן אשר יציע את המחיר הזול ביותר לדירות שייבנו בפרויקט (באופן כללי ביותר). כמו כן, רוכשי הדירות נבחרו גם הם במסגרת הגרלה, שאליה נכנסו באמצעות עמידה בתנאים מסוימים.
שירות בדק בית

פירוט בדק בית מחיר למשתכן

החל מ: 1,480 ₪
לדירות מחיר למשתכן

בדק בית לזוכי מחיר למשתכן​

מה מייחד את דירות מחיר למשתכן?

היות ומדובר בתכנית ממשלתית, הדיירים לא מקבלים יד חופשית בכל הנוגע לאדריכלות הדירה, וכן מפרטי הדירות הינם יחסית בסיסיים וידועים מראש. אולם, למרות שהפרויקטים משתנים זה מזה, מפרטי הדירות הינם זהים או כמעט זהים גם באזורים שונים בארץ. בכל אופן, מדובר בדירות חדשות הנרכשות מקבלן, בדומה לכל דירה או בית אחר הנבנה מ-0.

מה זה אומר בפועל?

בכל בדק בית, רצוי שהבודק או החברה הבודקת תקבל לידיה את מפרט הדירה, ועדיף כמה שיותר מוקדם. בדק בית, למי שלא מבין בכך, הוא בדיקה לכל רוכש דירה חדשה מקבלן ואפילו דירת יד 2, הכולל בחינה מדוקדקת של חלקי הבית\הדירה בהתאם לתקנים הנדרשים בחוק, המפרט הטכני ושאר חלקים הנוגעים לבטיחות, אסתטיקה ועוד.

באשר לבדק בית בדירות מחיר למשתכן, יש לבחון ולוודא היטב כי הדירה שתתקבל עומדת במפרט הטכני, גם אם הוא קבוע וגם אם נראה כאילו הדירה מושלמת. חשוב לציין כי מטבע הדברים, יש להבחין בין תלונות על תכנון הדירה מלכתחילה לבין תלונות על אי עמידה במפרט או בתקנים.

התאמה לתקינה והתקנות של מדינת ישראל

למרות שהמחיר למשתכן הינו פרויקט לאומי, גם כאן נדרש הנכס לעמוד בחקיקה ותקנות של משרד השיכון. בנוסף יש לזכור שישנם הוראות מיוחדות לכל רשות מקומית שגם אותן יש לבחון. לכן בדק בית למחיר למשתכן נדרש לבחון בין היתר גם חריגות בנושא זה.בנוסף, ישנו מפרט טכני לדירות של המחיר למשתכן שהינו קשיח ברובו אך כתוב מראש וזאת על מנת לא לאפשר לקבלנים לבצע שינויים ולנצל את חוסר האונים של הרוכשים והזוכים.

מתי ניתן להזמין בודק בית חיצוני?

עם אישור הזכייה, בחירת הדירה וכד', הזוכים יקבלו לידם בין היתר חוזה מכר עם מפרט טכני אותו יש לשמור מכל משמר. כאמור, התנאים יכולים להשתנות מפרויקט לפרויקט ולכן, אין טעם לנסות ולחפש לאחר מכן מפרט טכני של דירות בפרויקטים בעבר, אלא יש להיצמד למפרט של הפרויקט הספציפי ואותו להעביר לבודק בית.

בדק בית היא בדיקה שמומלץ לבצע לפחות פעמיים: פעם בזמן הבנייה, לאחר שרוב הדירה\הבית מוכנים, ופעם לפני קבלת הדירה ממש. אולם, המינימום הוא לקיים בדיקה מקצועית פעם אחת, לפני הכניסה לדירה. הסיבה לכך, היא הצורך לגלות ליקויים שונים, במידה וקיימים, לפני קבלת הדירה, ועל ידי כך למנוע כאב ראש מיותר ועוגמת נפש מהדיירים. כמו כן, יש לציין כי יש לקבלן אחריות מצד החוק, לתקן ליקויים שיימצאו בדירה לאחר הכניסה אליה (בתנאים מסוימים), אך כמובן שעדיף למצוא ליקויים לפני המעבר לדירה ולא לאחר מכן.

בדק בית לדירות מחיר למשתכן

היות ומדובר בתכנית ממשלתית שלה תכנית בנייה יחסית אחידה, חשוב להזמין שירות בדק בית דווקא מחברה שלה ניסיון בבדק בית לדירות שכאלה, פשוט מכיוון שניסיון רב יותר מעלה את הסיכוי לגלות ליקויים. יותר מכך – בדק בית שנעשה על ידי בודק מוסמך המבין בדירות מחיר למשתכן יכול להוות יתרון גדול ולסייע לו לגלות מהר ליקויים, לעומת בדק בית בדירות שעוצבו באופן אישי יותר.

לסיכום, חשוב להדגיש כי בדק בית הינו חיוני הן בדירות הנרכשות מקבלן דרך פרויקט מחיר למשתכן, והן בדירות רגילות הנבנות או נרכשות בהליך סטנדרטי. בסופו של דבר, לכל אדם או משפחה חשוב להיכנס לדירה מושלמת העומדת בתנאים שנקבעו מראש ושעליה שילמו ממיטב כספם.