בדק בית לדירה חדשה מקבלן

הרגע לו חיכיתם הגיע והדירה שלכם מוכנה. כל מה שאתם רוצים הוא להעביר את הציוד שלכם,להיכנס לשגרה וליהנות משקט נפשי. אלה אם קניתם את הדירה מרופא יש לבצע בדק בית לדירה חדשה מקבלן לפני פרוטוקול מסירה או קבלת מפתח על מנת לגלות ליקויים לפני שיהיה מאוחר מידי.

למה לעשות בדק בית לדירה חדשה?

סמכתם על הקבלן שלכם. האמנתם שלכם זה לא יקרה. חשבתם שדירה חדשה מקבלן זה הדבר הכי בטוח שיש?. הרשו לנו לגלות לכם שלא רק שזה יכול לקרות לכם, רוב הסיכויים שבבית החדש שלכם יתגלו ליקויי בנייה. וברוב המקרים אתם תצליחו לזהות רק 20% מהליקויים לפני או בזמן המסירה. למה? כי אינכם מומחים בתחום ולכן לא תמיד יודעים אילו ליקויים לחפש. 

הליקויים הנפוצים ברשימה: בעיות רטיבות. מלבדן יכולים להיות גם ליקויים בריצוף, סדקים בטיח הקירות והתקרה, פגמים בריצוף ועוד שלל הפתעות שיכולות לחכות לכם בבית החדש.

שירות בדק בית

פירוט בדק בית לדירה חדשה מקבלן

החל מ: 1,480 ₪
לדירות, בתים ומבנים חדשים

בדק בית לדירה ונכס חדשים​

אחריות הקבלן ע"פ חוק המכר

בדק בית לדירה חדשה מקבלן ובדק בית באופן כללי הנו דבר הכרחי ביותר ורלוונטי שכן לדירה יש אחריות מתוקף חוק המכר ומתוקף החוזה בין הקבלן לקונה. אחריות זו איננה תקפה לכל רכיבי הדירה באותו האופן ולכל רכיב בדיקה יש משך זמן אחריות שונה

שנת אחריות (שנת בדק)

שנתיים אחריות

שלוש שנות אחריות

ארבע שנות אחריות

שבע שנות אחריות

ניתן גם לקרוא בעיון את חוק המכר לרבות אחריות הקבלן באתר של משרד השיכון או באתר של מכון התקנים לרבות חוק הגנת הצרכן

זה קורה לטובים ביותר

מזל ביש? או חוק מרפי? – לאחר שנכנסתם לנכס בגשם הראשון אתם מגלים שהאיטום לא נעשה במקצועיות ושיש בעיית רטיבות. בנוסף ישנם סדקים בטיח של הקירות אשר מחייבים טיפול, ומה גם שהחלונות לא מתאימים לתקן הישראלי. אז נכון, אולי קצת הלכנו רחוק אבל תתפלאו, קרו מקרים.

הבשורה המשמחת היא שיש דרך להימנע מכך ולאתר ליקויים בטיחותיים, אסתטיים ותפקודיים לפני שעוברים, לפני פרוטוקול מסירה או קבלת מפתח. קוראים לה בדק בית לדירה חדשה מקבלן.

זו המציאות לשמה: קבלנים, מקצועיים ככל שיהיו, מתפתים להוזיל את עלויות הבנייה. הם עובדים עם חומרי גלם זולים, עם עובדים שלא עברו הכשרה מתאימה ובפועל מאפשרים לתקלות לקרות. ואם חשבתם שליקויי בנייה הם מנת חלקם של אילו שידם אינה משגת, הדיירים של מגדל השופטים, אחד המגדלים היוקרתיים ביותר בישראל, יוכיחו לכם שאלו גם צרות של עשירים. 

לאחרונה הגישו תביעה של 65 מיליון דולר בגין ליקויי בנייה חמורים: הגג מעל הבריכה לא נפתח, המוזאיקות בקרקעית הבריכה גרמו לפציעות, החלונות בדירות לא אטומים ויש בעיות רטיבות ועוד.

למה חשוב לבצע מוקדם בדק בית לדירה חדשה מקבלן?

זו אינה קטנוניות, רכישת בית חדש בכלל זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שתבצעו במהלך חייכם. ישנם ליקויים קטנים שרואים מיד, לעומת ליקויים גדולים ונסתרים שיכולים להיות מסכני חיים ממש. מקרים כאלו חוזרים ונשנים ולא תמיד מי שצריך לפעול אכן פועל בנידון ועוצר את המחדל. 

דוגמה ניתן למצוא בדוח מבקר המדינה שפורסם בשנת 2017 בו נקבע שהוועדה המקומית מורדות הכרמל העלימה עין במשך שנים מעבירות בנייה ולא יישמה מדיניות אכיפה. 

לכן בהחלט כדאי להזמין חברה המתמחה בבדק בית לדירה חדשה מקבלן מטעמכם, במקום לסמוך על הקבלן שישמור על האינטרסים שלכם.

ליקויים לא רק בגלל הקבלן

אז נכון, קניתם את הדירה מקבלן וההנחה היא שכל הליקויים בגללו, אולי לרוב האמירה הזאת נכונה אך יש לזכור דבר נוסף, כנראה שהבניין מצוי גם בשכונה חדשה, מחודשת או כזאת שעברה לאחרונה עדכון ושיפור על ידי הרשות המקומית. 

בבדיקתנו לאורך השנים הבחנו שישנם ליקויים גם מכיוון תכנון הרשות ועבודתה דוגמאות לליקויים אלו הם: המצאות טרנספורמטורים חשמליים בעלי קרינה מסרטנת בקרבת חלונות של דיירים, הזנת לחץ מים נמוכה מידי למערכת המים של הבניין, המצאות ארונות בזק, הוט ואחרים אשר יוצרים רעש מונוטוני גבוה ועוד.

הכירו את הזכויות שלכם והתקשרו אלינו

כמו שלא כל הנוצץ זהב, לא כל בית חדש יהיה חף מליקויים אך בעוד שבדק בית לדירה חדשה מקבלן זהו המובן מאליו כמעט בכל מקום בעולם, בישראל תחום זה נמצא בחיתוליו. 

לכן חשוב שתכירו את הזכויות שלכם, הן מעוגנות בחוק המכר. גם אנחנו כאן עבורכם כדי צמצם את הפער בין הבטחות הקבלן לבין המציאות בפועל ולעזור לכם לתבוע ממנו לתקן את הליקויים בבית החלומות שלכם.