אחריות קבלן לליקויים בדירה חדשה

כשמדובר על רכישת דירה מקבלן, ישנה פעמים רבות תחושה של "הגענו למנוחה ולנחלה"- כל מרכיבי הדירה חדשים מהניילונים ולכן אין מה לדאוג. במציאות שלנו, לא חסרים ליקויים שמתגלים גם בדירות קבלן. לכן, בדק בית שמוודא שהכל תקין הוא חיוני גם בדירות אלה. על מנת להסיר ספק מן האחריות המוטלת על הקבלן נחקק חוק מכר דירות. אלה הם הדברים החשובים שאומר החוק שכדאי לכם לדעת.

תקופות אחריות של הקבלן

אחריות הקבלן מתחלקת לשתי תקופות, בהן מידת האחריות משתנה. הראשונה נקראת תקופת הבדק המוגדרת מרגע קבלת החזקה על הדירה ונמשכת לפי סוג הליקוי בין שנה ועד שבע שנים. התקופה השניה היא תקופת האחריות שנמשכת שלוש שנים מסיום תקופת הבדק (לגבי כל הליקויים).

תקופת הבדק בליקויים שונים (לדירות שנרכשו החל מ- 6.4.11):

  • שנתיים: ליקויי מסגרות, נגרות, חיפויי פנים וריצוף
  • שלוש שנים: ליקויים הקשורים לחצר כמו ריצוף, גדרות, מערכות תאורה וניקוז ועוד, וגם ליקויים בדוד או מכונות אחרות.
  • ארבע שנים: צנרת מים וביוב, בעיות איטום
  • חמש שנים: סדקים ברכיבים לא נושאים ברוחב 1.5 מ"מ ומעלה.
  • שבע שנים: בעיות בחיפויי חוץ: התקלפות, התפוררות והתנתקות חלקים
בדק בית

מה אחריות הקבלן לאחר תקופת הבדק?

בתקופת האחריות שלאחר תקופת הבדק הקבלן אחראי על ליקויים שנובעים מתכנון לא תקין, חומרים באיכות ירודה או עבודה לא מספקת. על רוכש הדירה להוכיח שהליקויים אכן נובעים מכך. לאחר תקופת האחריות הקבלן אמור לטפל רק בבעיות של אי יציבות או בטיחות בבניין כתוצאה מבעיה ביסודות או שלד הבניין או אם אלה בעיות שלא ניתן היה לגלות בשנים הראשונות לקניה.

איך להביא לטיפול הקבלן בבעיות?

יש להודיע לקבלן ולדרוש את תיקון הבעיה, יש לעשות זאת עד שנה ממועד קבלת הדירה. אם לא לוקח הקבלן את האחריות כנדרש ניתן לפנות לרשם הקבלנים להגשת תלונה או להגיש תביעה.

נשמח אם תוכלו לשתף במידה ואהבתם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email